Kom att tänka på...

En kund som jag hade för nån dag sen, alltså det är ju helt sjukt va folk kan va korkade ibland, hon la upp varorna på bandet, drog sitt icakort och jag såg, när jag va färdig med att skanna varorna att ett kort var draget och de var tryckt en kod så jag tryckte på mina knappar för att avsluta köpet, då var det bara för henne att godkänna. Märk väl att oftast så reflekterar man inte över vad det är för kort kunden vill betala med. I vilket fall som helst så godkänner kunden och kommenterar smått förvånad och lika irriterad
"behöver man inte trycka koden?"
"jo," säger jag "de går inte igenom om det inte är tryckt en kod."
"men jag har inte tryckt koden."
"det måste du ha gjort, det funkar inte annars."
"jag har bara tryckt koden till icakortet."

DAH!!!

Skojar du med mig? Om du drar Ica kortet så får du frågan om du vill betala med kortet och har du tryckt koden så betalas det med Ica kortet.

Hon blev jätte irriterad för att JAG hade dragit pengarna från hennes icakort istället för betalkortet.

Är det nån mer än jag som fattar missen här?
Vem har gjort fel? Jag eller hon?


Kommentarer:

1 Katarina :

Ja den var ny. Men man slutar aldrig förvånas över visa. Du har gjort allt rätt enligt mig. Inte vår uppgift att hålla kolla på vilket kort kunden betalar med. :)

2 Jenny:

Jaa, kunder ibland :-P
Hade en som blev arg på mig då hon betalat allt med ett kort från jobbet, hur ska jag som kassörska veta vad hon dragit för kort

3 Lajje:

Just DU har A L L T I D fel ;)

4 Lajje:

Just DU har A L L T I D fel ;)

Kommentera här: