Det känns annorlunda!

Det känns verkligen annorlunda. Jag har provat gå ner i vikt massor med gånger och varje gång har det känts som om jag ger upp något. Det är som att det är en uppoffring. Men inte nu. Den här gången känns det som om jag kan ha hittat en rutin som fungerar för mig MEN.... det är för tidigt att våga lova nåt...

Varje gång jag börjat på något tidigare har jag gått runt och sagt "det här kommer funka! Jag känner verkligen att det funkar den här gången!" Och det har slutat med pannkaka... platt fall.... viktUPPgång och inget annat.
Jag VET att det jag gör skulle funka om jag håller fast vid det men jag tar en dag/vecka i taget, längre än så vågar jag inte se just nu av rädsla för att det ska kännas för tungt varpå jag skulle ge upp. 

Men idag har jag varit igång hela dagen men kan ändå inte påstå att jag är utsliten  eller trött eller så... inte på grund av det i alla fall.

Jag vaknade trött, vilket jag alltid gör under veckorna. Åt en vettig, kanske för klen, frukost. Cyklade med sonen till förskola  för att sen fortsätta till jobbet. Jobbade lång dag idag så jag avverkade 8 timmar och 45 minuter (minus lunchen på ca 25-30 min). Cyklade tillbaka till förskolan och hämtade sonen, sen vidare hem. Lagade middag. Hängde tvätten, som varit tidsinställd på att vara klar när jag kom hem, medan maten va i ugnen. Åt tillsammans med familjen. Vek tvätt. Läste saga för sonen och nattade honom. Förberedde morgondagens middag så gott jag kunde. Slängde in en tvätt till som jag sen hängde. Sen han jag fortsätta rätta prov i knappt en timme innan jag hoppade in i duschen. 

Och nu sitter jag vid sängkanten med fläta i håret, nöjd och känner mig redo för idag. ❤ 

Jag känner mig så tillfreds. 😊

Jag vill fortsätta känna så här. Imorgon ska jag fortsätta med rutinen jag körde idag och beta av sysslorna en efter en och inte sätta mig ner förrän jag känner mig klar. Det funkade ju idag så det borde funka imorn. 😜😎

😘

Kommentera här: