Viktresa

För fyra veckor sen började jag min senaste viktresa. Det här är det längsta jag håll på någonsin då jag medvetet försöker gå ner i vikt med ett sätt som är hållbart i längden. 
Jag började en förändring i min livsstil som jag trivs med och som jag kan se att jag vill fortsätta med. 

Egentligen är det rätt enkelt. Jag äter som jag vet att jag bör. Som vanligt men med måtta och mer grönsaker. Dricker mest vatten, jag börjar bland annat dagen med ett glas vatten. På så sätt kommer jag dessutom lätt ihåg min B12 tablett och folsyra tablett. Det enda annat som jag försöker tänka på är att få i mig så mycket protein som jag kan då jag tror det blir lite lite av den varan.

I övrigt cyklar jag till och från jobbet. Jag försöker komma iväg på aerobics varje onsdag. Jag gör matlista varje söndag och försöker komma iväg och handla då med men ibland blir det först på måndagen efter kören.

Jag förbereder maten så mycket jag kan och hinner... och jag kom på nu att jag skulle förberett morgondagens middag ikväll 😡 men det glömde jag.

Vi har alltid frukt hemma och det räddar rätt mycket.

Första veckan gick jag ner 2.7kg men sen gick jag upp allt igen de följande veckorna och nu har jag gått ner allt och lite till 😆
Ska man se totalt så har jag gått ner 3.1 kg från startvikten. Nu fortsätter vi. Dessutom är det inte massa kalas och grejer men i helgen kommer en utmaning för vi ska till stugan och det finns ingenstans som jag äter så mycket godis och skräp som i stugan 😯

Wish me luck 😘

Kommentera här: