Husbil?

Alltså... vi ska åka och titta på husbil imorgon!

Jag kan knappt fatta det själv. Vi har pratat husvagn länge men för en tid sen ändrade vi fokus och började prata husbil.
Efter att vi pratat med banken om att ta lån och fått det beviljat blev jag först superlycklig över att det var ett definitivt beslut: Vi ska skaffa husbil! Sen blev jag frustrerad över att det vi ville ha inte fanns i den prisklassen. :(

Men nu... nu ska vi åka ner till Karlstad för att titta på en husbil av den modell vi vill ha. Det kommer bli ett sånt antiklimax om vi kommer dit och inser att den inte alls motsvarar förväntningarna.

Så imorn då. Jag slutar just innan 14.00, då kommer Robban stå redo utanför så att vi direkt kan dra ner till Skellefteå för att ta flyget därifrån till Stockholm. Därifrån har vi hyrbil till Karlstad, det var billigaste alternativet förutom buss. Från Karlstad åker vi antingen tillbaka, båda två, med hyrbilen till Stockholm för att ta första bästa billiga flyg hem, eller så kör den ena hyrbilen och den andra husbilen tillbaka till Stockholm för att lämna tillbaka hyrbilen. Sen kommer vi båda turas om att köra husbilen hela vägen hem till Luleå. :)

Jag hoppas på det senare.

Det innebär dock att jag missar en viktig konsert som jag skulle varit med på med kören. :(
Men åker vi inte nu kommer någon annan före och snuvar den under näsan på oss.

På vägen hem, i husbilen hoppas jag, tänkte jag sitta och rätta lite läxförhör och sånt som jag har släpande.

Vi får hoppas på det bästa :)