Planering

Jag är en sån person som tycker att planeringen av resan är halva nöjet. Så att ta bort planeringen skulle nästan kunna förstöra en resa för mig. Nu har ju min man förstått detta så han låter mig hållas.  😂😁


I alla fall så ska vi göra vår första riktiga camping-trip till helgen. Vi ska, tillsammans med 2 vänfamiljer som har husvagn, åka och bo på Storforsens camping från fredag till måndag. Jag som gillar att förbereda och ha det så bra och lyxigt som möjligt till minsta möjliga besvär har idag bakat bröd. Bröd som slängs in i frysen och plockas fram kvällen innan det ska användas. Sen ska det, på morgonen, in i ugnen i 10 min och sen har man nybakat bröd varje morgon utan att behöva baka varje morgon. 😁

Me like!

Jag vill inte behöva äta enkel mat bara för att vi campar, det är ju lite det som är grejen, att hitta enkla sätt att göra avancerad mat. Eller nåt. 😁

Det ska bli kul i helgen men det finns fortfarande en massa som jag hade velat göra innan vi åkte men men, det får bli senare. Mitt fokus nu är att ha med alla väsentliga verktyg, typ för att kunna laga mat och sånt.

Imorn ska jag lasta in massa mat och fylla förvaringsburkar med mjöl och sånt. Ska bli skitkul!! 😁

Jag vet att att jag är knäpp men det är också det som gör mig till den jag är. 😜


Kommentera här: